Twoje ciało – Twoją siłownią, XIII – ćwiczenia izometryczne na drążku

Drążek to niewątpliwie jeden z najlepszych sposobów na rozwój siły i muskulatury. Nie wymaga też wielkich nakładów finansowych – drążek rozporowy można kupić za kilkadziesiąt złotych, drążek montowany na stałe w ścianie, na własny użytek, to koszt rzędu 100-200zł. Dzięki regularnemu podciąganiu jesteśmy w stanie w relatywnie krótkim czasie poprawić swoją kondycję. Jednak ćwiczenia te nie muszą oznaczać suchych podciągnięć, czasem warto urozmaicić sobie trening kilkoma ćwiczeniami izometrycznymi.

Na czym polegają ćwiczenia izometryczne?

Trening izometryczny polega na napięciu mięśni i zatrzymaniu ich w stanie skurczu przez określony odcinek czasu. Ćwiczenia takie można wykonywać nie posiadając żadnego sprzętu (po prostu napinasz mięśnie) lub wykorzystując do tego celu np. ręcznik.

Jak to się ma do drążka?

Metodę pozostania w skurczu możemy zastosować również do ćwiczeń wykonywanych na drążku. Pozwoli to nie tylko urozmaicić trening, ale także zaangażować do pracy więcej włokien mięśniowych. A jak wiadomo – więcej włókien to większa siła i lepsze wyniki.

Pamiętaj o oddychaniu!

Pamiętaj o oddychaniu!

 

Jak zacząć?

Po prostu – podciągnij się na drążku, łokcie powinny być pod kątem około 90 stopni i pozostań w tej pozycji przez 5-10 sekund (oczywiście czas możesz dostosować do własnych potrzeb i oczekiwań). Pamiętaj o oddychaniu! Nie wstrzymuj powietrza, bo to niezdrowe. Wykonuj krótkie oddechy.

Warianty ćwiczeń można oczywiście łączyć. Możesz np. unieść nogi w zwisie na drążku i zatrzymać się w tej pozycji, możesz również podciągnąć się i unieść nogi jednocześnie – bardzo ciekawy wariant angażujący praktycznie wszystkie grupy mięśniowe.

Ćwiczenia izometryczne na drążku mogą urozmaicić trening.

Ćwiczenia izometryczne na drążku mogą urozmaicić trening.

 

Jak często ćwiczyć?

W zależności od Twojego stopnia zaawanasowania trenuj 1-3 razy w tygodniu. Pamiętaj, że najważniejszym elementem treningu jest regeneracja, więc nie rozpoczynaj kolejnego treningu, jeśli nie czujesz się zregenerowany/a po poprzednim. Co za dużo to nie zdrowo.

Stay Fit!

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Dla początkujących, Trening i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Twoje ciało – Twoją siłownią, XIII – ćwiczenia izometryczne na drążku

  1. Sam L-sit w zwisie to też jest izometria. Ile czasu wytrzymacie w takiej pozycji?

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s