Twoje ciało, Twoją siłownią, XI – przysiady

Nogi są chyba najbardziej zaniedbywaną partią naszego ciała. Nie każdy lubi je ćwiczyć, nie każdy o nich pamięta. Należy jednak wiedzieć, że dobrze zbudowane nogi są podstawą harmonijnej sylwetki. Poza tym, bycie „kolosem na glinianych nogach” nie zawsze wygląda dobrze, szczególnie na plaży.

Przysiady to ćwiczenie, które wszechstronnie rozwija mięśnie czworogłowe ud a także mięśnie pośladków. Zaniedbywane najczęściej przez początkujących adeptów ćwiczeń siłowych, co jest bardzo niekorzystne, gdyż przysiady powodują wzrost poziomu naturalnego testosteronu. Polecane również (a może w szczególności) kobietom pragnącym mieć zgrabne i seksowne pośladki. Dziewczyny, nie bójcie się przysiadów z obciążeniem!

Najważniejsza jest technika

Wykonując przysiady należy zwrócić uwagę na kilka szczegółów, dzięki temu ćwiczenie będzie pomagać a nie szkodzić.

Pozycja wyjściowa (fot. J. Matuszkowiak)

Pozycja wyjściowa (fot. J. Matuszkowiak)

Upewnij się, że podczas ćwiczenia kolana nie wychodzą do przodu. Przysiady wykonujemy na piętach a nie na palcach stóp. Pięty przez cały czas trwania ćwiczenia powinny przylegać do podłoża. Aby ułatwić sobie to zadanie przenieś ciężar ciała na pięty i oderwij lekko palce stóp. Pomocne jest także wykonywanie powtórzeń stojąc blisko ściany (twarzą do niej).

Zachowaj naturalne krzywizny kręgosłupa, nie garb się.

Zachowuj naturalne krzywizny kręgosłupa, nie garb się. (fot. J. Matuszkowiak)

Zachowuj naturalne krzywizny kręgosłupa, nie garb się. (fot. J. Matuszkowiak)

Nie odbijaj ruchu. Zadbaj aby ruch był płynny. Gwałtowne „odbicie się” z najniższej pozycji może być kontuzjogenne dla kolan i pleców. Ruch wykonujemy powoli.

Zwróć uwagę na to, żeby kolana nie wychodziły za bardzo w przód. (fot. J. Matuszkowiak)

Zwróć uwagę na to, żeby kolana nie wychodziły za bardzo w przód. (fot. J. Matuszkowiak)

Jeśli nigdy nie ćwiczyłeś/aś przysiadów popracuj najpierw nad prawidłową techniką bez obciążenia. Wykonaj 20-30 poprawnych przysiadów, potem zacznij dobierać obciążenie.

Stay Fit!

 

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Dla początkujących, Trening i oznaczony tagami , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Twoje ciało, Twoją siłownią, XI – przysiady

  1. Pingback: Twoje ciało, Twoją siłownią, XII – nogi | Fit and Safe

  2. lilalo1981 pisze:

    ahh ja tam uwielbiam „leg day”, przysiady szczegolnie z obciazeniem to najlepsze co mozna zrobic dla uksztaltowania miesni ud i pupy, ostatnio robilam 30 dniowy challenge ze squats z obciazeniem, to jest niesamowite ze juz po tych 30 dniach widac ogromna roznice! Szczerze polecam!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s