Twoje ciało – Twoją siłownią: pompki w staniu na rękach!

Trening z masą własnego ciała to ciągłe odkrywanie nowych możliwości treningowych przy minimalnych kosztach. Tutaj zawsze znajdzie się coś, co można polepszyć, usprawnić, zrobić lepiej. Dzięki treningowi kalistenicznemu możemy przetrenować praktycznie każdą partię mięśniową. W kolejnej części cyklu „Twoje ciało, Twoją siłownią” zajmiemy się ćwiczeniem doskonale rozwijającym obręcz barkową a także budującym siłę.

Przygotowanie

Wykonanie pompek w staniu na rękach nie należy do najłatwiejszych, dlatego pierwsze próby wykonywania tego ćwiczenia wykonuj z partnerem treningowym, który będzie Cię asekurował. Zanim zaczniesz pompować sprawdź, czy jesteś w stanie ustać na rękach jedną minutę.

Nie wykonuj ćwiczenia, jeśli:

  • masz problemy z krążeniem,
  • masz problemy z barkami,
  • istnieją inne przeciwwskazania zdrowotne.

Zaczynamy!

Stań przodem do ściany w odległości około jednego kroku i oprzyj ręce na podłożu.

Odbij się od podłoża, oprzyj nogi o ścianę i stań na wyprostowanych rękach.

Odbij się od podłoża, oprzyj nogi o ścianę i stań na wyprostowanych rękach. (fot. J. Matuszkowiak)

 

Powoli uginaj ręce i opuszczaj się w dół. Skorzystaj z pomocy partnera treningowego – niech przytrzymuje nogi w razie, gdyby zabrakło Ci sił.

Oprzyj nogi o ścianę i zablokuj ręce w łokciach (fot. J.Matuszkowiak)

Oprzyj nogi o ścianę i zablokuj ręce w łokciach (fot. J.Matuszkowiak)

Powoli uginaj ręce. (fot. J. Matuszkowiak)

Powoli uginaj ręce. (fot. J. Matuszkowiak)

Kiedy Twoje ręcę ugną się w łokciach pod kątem około 90 stopni, zacznij ruch powrotny. Wydychaj powietrze w trakcie wyciskania, staraj się nie wstrzymywać powietrza.

Zaczynamy ruch powrotny. Pamiętaj o wydechu! (fot. J. Matuszkowiak)

Zaczynamy ruch powrotny. Pamiętaj o wydechu! (fot. J. Matuszkowiak)

Zaczynaj od 1-2 powtórzeń w serii, z czasem zwiększaj tę ilość w miarę wzrostu siły i wytrzymałości.

Pamiętaj, że trening kalisteniczny ma być dla Ciebie przede wszystkim frajdą i wspinaniem się po własnej drabinie. Jeśli nie czujesz się jeszcze na siłach aby wykonywać niektóre ćwiczenia, nie próbuj tego za wszelką cenę. Autor nie ponosi odpowiedzialności za kontuzje wynikające z nieprawidłowego wykonywania ćwiczeń.

Stay Fit! 

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Trening i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „Twoje ciało – Twoją siłownią: pompki w staniu na rękach!

  1. Kalistenika pisze:

    Ja machnąłem jednorazowo 8 takich pompeczek, ale trening czyni mistrza.
    Tylko przy długim wykonywaniu dużo krwi do głowy spływa.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s