Twoje ciało – Twoją siłownią, cz. VIII – drążek po raz kolejny!

W poprzedniej części dowiedzieliśmy się, jak kompleksowo ćwiczyć całe ciało za pomocą kilku ruchów wykonywanych jednocześnie. Dziś odsłaniamy kolejne sposoby na zrobienie ze swojego ciała maszyny. Tym razem pod lupę weźmiemy ćwiczenie, które rozwija barki, plecy i ramiona a do tego zwiększa siłę praktyczną!

Co jest mi potrzebne?

Drążek i zapał, nic więcej. Dobrze, gdy znajdziesz drążek sięgający mniej więcej do wysokości pasa. Ćwiczenie można wykonywać również w warunkach domowych, gdy masz drążek rozporowy możesz zamontować go niżej.

Zaczynamy!

Stań przy drążku, rozstaw dłonie mniej więcej na szerokość barków.

Stań przy drążku, dłonie rozstaw na szerokość barków (fot. Magdalena Olszewska)

Stań przy drążku, dłonie rozstaw na szerokość barków
(fot. Magdalena Olszewska)

Następnie wypchnij powolnym tempem tułów do góry. Możesz tymczasowo ułatwić sobie zadanie wybijając się i podkurczając nogi. Drążek powinien być cały czas blisko ciała.

 

Powoli unoś tułów do góry. Postaraj się przez cały czas zachować napięcie mięśni (fot. Magdalena Olszewska)

Powoli unoś tułów do góry. Postaraj się przez cały czas zachować napięcie mięśni
(fot. Magdalena Olszewska)

Dojdź do pozycji maksymalnego wyprostu rąk, po czym zacznij się powoli opuszczać.

 

Wyprostuj ręce... (fot. Magdalena Olszewska)

Wyprostuj ręce…
(fot. Magdalena Olszewska)

Postaraj się wykonać kilka powtórzeń bez dotykania nogami podłoża.

 

...i rozpocznij drogę powrotną! (fot. Magdalena Olszewska)

…i rozpocznij drogę powrotną!
(fot. Magdalena Olszewska)

Jak poczujesz na własnej skórze, ćwiczenie to pompuje barki, mięśnie najszersze grzbietu a także mięśnie ramion. Dzięki wyprostowaniu nóg i utrzymaniu stałego napięcia tułowia swoją pracę mają do wykonania także mięśnie brzucha.

Do dzieła!

Jeśli masz pytanie, sugestię bądź chcesz pochwalić się swoimi wynikami, przypominam adres e-mail: fitandsafe@o2.pl

Stay Fit!

Reklamy
Ten wpis został opublikowany w kategorii Trening i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Twoje ciało – Twoją siłownią, cz. VIII – drążek po raz kolejny!

  1. drążek pisze:

    W tym ćwiczeniu bierze udział również klatka piersiowa.
    A żeby nie popadać w monotonie, to można ustawiać dłonie na różnej szerokości.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s